torstai 12. toukokuuta 2016

ITSELUOTTAMUS



Nuorten keskuudessa itseluottamus on todella vähissä. Eivät ole itsevarmoja itsestään ja siksi myös iteluottamus hiipuu pois. Ja siitä voi johtua myös sekin, että kaverisuhteissa ei mene kovinkaan hyvin tai koulunkäynti ja koulumenestys heikkenee huomattavasti.

"TALAN, OLET ITSERAKAS."
Aivan. Nappiin kuule meni. Olen kuule itserakas, mutta vain siksi, koska olen oppinut rakastamaan itseäni, mutta osaan myös välittää muistakin ja minä välitänkin muista. Olen huomaavainen, mutta myös välillä itsekäs. Osaan olla itsekäs esimerkiksi siinä asiassa, että jos joku ei pidä minusta, niin en minäkään pidä hänestä. 

Miten saavutin itserakkauteni?
Olin koko peruskoulun ajan todella epävarma itsestäni. En pitänyt ulkonäöstäni, en tykännyt olla tällainen hoikka, en pitänyt pituudestani, en tykännyt hörökorvistani, silmistäni enkä todellakaan nenästäni. Vihaan näitä asioita edelleen itsessäni suunattoman paljon, mutta en anna niiden häiritä. Arvaa miksi? No koska minä olen tällainen kuin olen. Minut on luotu tällaiseksi ja minun täytyy hyväksyy se, jos tahdon elää onnellista elämää. Itserakkaus on positiivinen asia. Näytä se, että rakastat itseäsi, niin sinuakin aletaan arvostamaan.

Kumminkin ysillä luokalla aloin saavuttaa sellasen "wouw, mäpäs olen hyvä!", kun nostin keskiarvoani aivan saakelisti, sillä halusin päästä hyvään kouluun. Pääsin muotilukioon, muotialan pariin ja se nosti itsetuntoani suunattoman paljon. Ja tottakai minulla tulee olee aina niitä päiviä, kun tuntuu siltä etten ole riitävän kaunis, hyvä kroppanen, ettei minulla olisi ihanaa luonnetta tai ettei kukaan pitäisi minusta. Mutta olen sitä mieltä, että tällainen minä vain olen enkä minä voi sille mitään, jos joku/jotkut eivät pidä minusta. :)

Kun opit arvostamaan itseäsi. Kun opit rakastamaan itseäsi, niin saatat kuulla vihakommentteja, mutta älä anna niiden häiritä. Olen oppinut sen verran, että itserakkaus on hyvä asia. Kunhan et ole sellainen, joka kävelee nokkapystyssä. Mutta tottakai joissakin asioissa täytyy kävellä nokkapystyssä eli muun muassa sellaisissa tilanteissa, kun tiedät ettei sinusta pidetä ja vielä ilman syytä, niin jätä se menneeksi ja kävele nokkapystyssä vihaajien ohitse. Elämme elämää, jossa on vaikeaa olla omaitsensä, mutta meidän täytyy olla MÄ. Meidän täytyy tietää, mitä tahdomme elämältämme ja mitä emme. Minä tahdon valoisan tulevaisuuden, mutta en tahdo vihauden vallata elämääni. 

KUINKA LUODA HYVÄ ITSELUOTTAMUS:
1.Opi hyväksymään virheesi
2.Opi hyväksymään ulkonäkösi kaikista "virheistä" huolimatta. Sillä sinä, juuri sinä olet kaunis juuri tuon näköisenä.
3.Opi kehuamaan itseäsi
4.Kokeile erilaisia tyylejä, niin tiedät millaisissa vaatteissa viihdyt parhaiten ja millaisissa vaatteissa et tahdo missään nimessä liikkua
5.Hyväksy se, ettei kaikki tule tykästymään sinuun. 

RAKASTA ITSEÄSI. ARVOSTA ITSEÄSI. ELÄ ONNELLISTA ELÄMÄÄ.

Love Talan Sharif 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti