keskiviikko 8. heinäkuuta 2015

Miten päädyin stadin ammattiopistoon...


Muodin villit salaisuudet- postaukseen lukijani uteliaana halusi kuulla missä opiskelen muotisuunnittelua, miksi ja miten hain sinne ja että olenko tykännyt. Päädyin nytten tänne kertomaan teille minun ammattikoulun opinnoistani ja tämä postaus suuntautuu ehdottomasti heille, jotka ovat kiinnostuneita esim. menemään opiskelemaan tiettyä ammattia samaan kouluun kuin minä.

Aloitan siitä, että miksi ja miten päädyin opiskelemaan muotisuunnittelua...

Olen jo ala-asteelta viidennes luokalta lähtien tykännyt ommella ja piirtää häämekkoja. Kaikki alkoi siitä, kun ompelin ensinmäisen ikioman kesämekon ala-asteella. Se oli tunika ja väriltään valkoliila. Sain todella paljon hyviä kommentteja ja pidin taidoistani. Ja heti kun pääsin yläasteella minun ompelujani(vaatteita) kehuttiin ja palkittiin 7lk koulun tyylikkäimmäksi. Itsetuntoni kohosi huimasti sen lisäksi, että sain paljon uusia kavereita. 

9lk kun alettiin hakee kouluihin, suunnitelmissa oli hakea vain lukioon, sillä en tiennyt kaksoistutkinnon olemassa olosta. Vaikka siis veljeniki Aladdin opiskeli tätä samaa ammattia, mutta en tiennyt, että hänkin on kaksoistutkinnon opiskelija.  9lk ompelin päättöjuhliin päättärimekon, jonka mukaan sain sitten 9lk stipendin käsityötunneilta. Toisen stipendin sain sitten taas tänä vuonna ammattikoulustani, senkin sain ahkeruuden vuoksi.

No kumminkin sitten opon-tunneilla, kun käytiin kouluja läpi sain kuulla, että on kaksoistutkintoki olemassa, vaatetusompelua että lukiota! Hui, hitto kun olin iloinen!! Eka vaihtoehto oli juuri tämä tietty Stadin ammattiopiston kaksoistutkinto, vaatetusompelu ja loput haut sitten ihan vain lukioita. Pääsin sitten minun hyvien arvosanojeni takia tähän ekaan vaihtoehtoon, ja nytten kolmatta vuotta sitä opiskelen.

Nyt päädytään siihen kysymykseen, missä opiskelen ja olenko tykännyt...

Opiskelen Hakaniemen uudessa, tyylikkäässä koulussa. Koulun nimi on Stadin ammattiopisto. Koulussani on kosmetelogia opiskelijoita ja vaatetusalan suuntautuneita opiskelijoita. Vaatetusalassa on neljä eri alasuuntautumista. Modisti, vaatturi, vaateompelija ja sistusompelija. Itse olen suuntautunut vaateompelijaksi. Vaateompelun opintoihin sisältyy ; 

1.Ompelua, suunnittelua
2.Nykymuoti, muodin historiaa
3.kaavoitus käsin, kaavoitusta tietokoneella
4.piirtämistä- muotisuunnittelua

Olenko viihtynyt ja tykännyt?

Alku vuosina olin ihan hulluna kouluuni! Rakastin kaikkea mitä opiskeltiin, mutta nyt into on valitettavasti hiipunut kauas pois. Rakastan edelleen opiskella tätä ammattia, mutta en ole ihan in ompeluun. Silti aion opinnot hyvin arvosanoin suorittaa. Olen siis jo ekalta luokalta lähtien ollut yksi luokan hyvimmistä. Olen nopea oppimaan ja saanut 3-arvosanoja eli 10, sekä ahkera näin opettajan mukaan, heh. 

Love, Talan Sharif 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti