keskiviikko 27. elokuuta 2014

Story of my designs


Olen täällä aiemmin ohi mennen maininnut opiskelevani tekstiili- ja vaatetusompelijaksi. Ammatissani on todella tärkeää itseluottamus, rehellisyys, yrittäminen, sinnikkyys ja taipuminen jatkamaan ja olla luovuttamatta. Ammatissani tosiaan pärjää, jos osaa käyttää mielikuvitusta ja on näppärä sormistaan. Itse olen ainakin ihan lovessa tähän ammattiin, senhän takia sitä opiskelenki.



Voin luvata monen ajattelevan, että ammattini on todella helppoa ja kaikki tulisivat pärjäämään. Mutta tosi asiahan on se, että yhden vaatekappaleen tekemiseen menee todella paljon aikaa. Vaatteen tekemisessä on hirmun paljon eri vaiheita. Ennen kuin voit edes alkaa ommella kyseistä vaatekappaletta, sinun täytyy piirtää vaate ihmisen päälle, tietää mitä eri kohtia tarvitset vaatekappaleeseen (saumat, rakenteet, napit, vetoketjut yms.)  tietää mitat, tehdä peruskaava ja siitä alkaa muokkailemaan sellaiseen vaatekappaleeseen, jonka tahdot, tehdä proto (harjoitus kappale kyseisestä vaatekappaleesta) ja EHDOTTOMASTI sinun täytyy käyttää matematiikkaa, se on sitä kamalinta hommaa ikinä.

Sen jälkeen kuin nuo kyseiset hommat on tehnyt voi alata kankaasta leikkaa kappaleet ja rupea ompelemaan. Sinun tosiaan täytyy myös tietää missä järjestyksessä ompelet jne.



Tällä hetkellä teen mustavalkoista mekkoa. Materiaaleina on 100% puuvillaa, tekonahkaa, piilovetoketju sekä vuorikankaana tulee olemaan viskoosia. Lupaan ottaa teille kuvia mekosta, heti kun olen tehnyt sen valmiiksi. Saan sen toivon mukaan ensi viikolla valmiiksi, sillä olen jo puolessa vaiheessa. Ylhäällä näkyy jo etukäteen vähän mekkoani.

Sen jälkeen kun leningini valmistuu, alan tekemään wanhojen tassimekkoani. Olen jo nyt alkanut suunnittelee mekkoa ja pitäisi tässä piakkoin käydä kankaat hankkimaan. Toivottavasti löydän juuri sellaiset kankaat, joista olen suunnitellut tekeväni.


LOVE TS

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti