sunnuntai 22. joulukuuta 2013

My life

Hei,
Olen siis 17-vuotta vanha. 2.11 täytän 18. Toisaalta aika hurja ikä. Täytyy jo piakkoin harjoitella miten elättää itseni, ja käväistä töissä. Ei ole enään mamma ja pappa jotka heittäis aina rahaa kun pyydän. Olen koko ikäni asunut Suomessa. Synnyin jopa täällä. Meitä on perheessäni kuusi lasta sekä vanhemmat. Minä ja minun 19-vuotias veljeni ollaan synnytty Suomessa. Muut ovat tulleet Suomeen 24 vuotta sitten. Tuolloin Suomessa ei ollut paljoonkaan ulkomaalaisia.
Olemme siis Kurdistanista. Tuo kyseinen maa ei ole kartassa, mutta nykyään jokainen tietää mitä tarkoitan sillä, kun sanon "Kurdistan". Mutta siis, olemme Iraqin kurdeja. Silloin kuin vanhempani saapuivat viiden lapsen kanssa pakolaisina Suomeen, se ei ollut heille kovinkaan helppoa. Pakenivat sodan keskeltä pois.
Nykyään Kurdistanissa ei ole mitään pommituksia tai muun sellaista. Nykyään sinne menee kaiken maalaisia tekemään töitä jne. Käväisemme siellä todella usein, enintään kerran vuodessa. Itse en tykkää olla siellä paljoonkaan, koska tulen siellä aina sairaaksi sillä siellä on todella lämmin. Mutta kivointa on tottakai nähdä kaikki sukulaiset. On noloa myöntää, että osaan puhua Suomea paremmin kuin Kurdia. En voi sille vain mitään, sillä puhun enemmän Suomea kuin kotimaan kieltäni. Tottakai minä kurdiakin osaan jotenki, mutta yleensä sukulaiseni nauravat puhetaidolleni… :D Kun minulta kysytään onko Suomi kotimaasi tai Kurdistan? Vastaukseni on aina,  molemmat! Olen syntynyt täällä ja viettäny koko ikäni täällä, mutta samalla en koskaan jätä vanhempieni kotimaata sivuun.

Julkaisen teillekkin katseltavaksi kuvia kotimaastani.















Otin kuvat googlesta. Kun kirjoitat hakuun "Erbil" löydät itsekkin kuvia. :)

Love TS

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti